Lämna anbud
Detta kan ske till exempel genom att regelbundet gå in på vår webbplats eller genom att prenumerera på någon bevakningstjänst.
Att tänka på vid anbudsgivning
- Hämta hem upphandlingsdokumenten via systemet TendSign om det är så angivet i annons. (Anbudsgivarna registrerar sig då i systemet för att kunna ta del av upphandlingsdokument samt för att kunna lämna anbud).
- Läs igenom handlingarna noga.
- Beställ eventuella dokument som ska bifogas anbudet och ta fram uppgifter som måste inhämtas.
- Gå igenom vilka krav som är ska-krav och bedöm om ni kan uppfylla dem.
- Se över eventuella bör-krav och besvara dem beträffande kravuppfyllnad.
- Läs igenom de kommersiella villkoren (det blivande avtalet) och godkänn dessa.
- Upprätta anbudet enligt upphandlingsdokumentens anvisningar.
- Använd och fyll i det anbuds-/svarsformulär som bifogats i förekommande fall.
- Sätt pris på det som efterfrågats.
- Använd, fyll i och underteckna sanningsförsäkran som bifogats i förekommande fall.
Checklista
- Har jag svarat på alla frågor?
- Har jag bifogat alla begärda handlingar?
- Har behörig person skrivit under anbudet?
- Har anbudet skickats in enligt instruktionerna? (Vid större upphandlingar eller förnyade konkurrensutsättningar skickas anbudet in elektroniskt enligt anvisningar.)
- Lämna anbudet i tid.
Fick du svar på din fråga?