Andra som kan hjälpa konsumenter

Om du vill klaga till en säljare, 
men är osäker på hur du ska göra,
kan du få råd av Hallå konsument.

Hallå konsument är en upplysningstjänst och
en webbplats.

Du kan kontakta Hallå konsument på flera sätt.
Du kan ringa, mejla eller chatta. 
Du kan också gå in på webbplatsen och läsa själv.

Kontakta oss på webbplatsen Hallå konsument

Handla i EU-länder

Har du frågor om
att köpa varor i andra EU-länder
kan du få svar och hjälp gratis av Konsument Europa.

Läs mer på Konsument Europas webbplats 

Länken leder till en sida som inte är lättläst.

Om försäkringsfrågor, bankfrågor, el, telefoni och internet

Det finns några konsumentorganisationer
som kan hjälpa dig om det handlar om
försäkringar, bankfrågor,
elfrågor, telefoni och internet.

Läs mer hos:

Konsumenternas vägledning om bank och försäkring

Konsumenternas energimarknadsbyrå

Telekområdgivarna

Länkarna leder till sidor som inte är lättlästa.

Var den här artikeln till hjälp?

Motivera gärna ditt val (ej obligatoriskt). Meddelandet är anonymt och kommer inte att besvaras.

Antal tecken kvar: 200
Senast granskad:  2015-03-26
Rapportera fel:  Mejla webbredaktionen