Konsumentverket är en statlig myndighet.
som arbetar för konsumenter.
Riksdag och regering bestämmer
hur Konsumentverket ska arbeta.
Riksdag och regering bestämmer konsumentpolitiken.
På Konsumentverket arbetar ungefär 130 personer.
Vår chef är generaldirektör
och även Konsumentombudsman, KO.
Vad är en konsument?
Du som köper varor är konsument.
De som gör varorna är producenter
och de som säljer varorna är säljare.
Senast granskad: 2011-12-30