Skicka oss det som du vill anmäla
När du anmäler till oss
ska du skicka oss det som du vill anmäla.
Det kan vara den annons som du vill anmäla
eller det avtal som du tycker är fel
eller den förpackning
eller vara som du vill anmäla.
Om det är radio eller tv-reklam som du vill anmäla
ska du tala om vilken dag, vilken tid
och i vilken kanal som reklamen var i.
Du ska också säga vilken produkt som reklamen handlade om.
Du får vara anonym
Du behöver inte säga vad du heter när du anmäler.
Men det är bra för oss
om du talar om för oss vad du heter
och hur vi kan få tag i dig.
Då kan vi fråga dig
om vi vill veta mer om din anmälan.
Du skickar anmälan till
Konsumentverket
Box 48
651 02 Karlstad
Du kan också skicka din anmälan på e-post.
Då ska du också skicka med det som du vill anmäla.
Du kan skanna in det på datorn.
Skicka anmälan på e-post
Viktigt att veta
Konsumentverket är en statlig myndighet.
Det betyder att all post som vi får är allmänna handlingar.
Alla får läsa en allmän handling.
Senast granskad: 2011-12-30