Vill du klaga på det som du köpt?

Om du köper något som går sönder
eller som det är fel på
kan du klaga i affären.

Konsumentköplagen säger vad du som är konsument
har rätt till.

Här kan du läsa vad lagen säger:

Laga, byta eller pengarna tillbaka?
Häva köp
Skadestånd
Reklamera

Var den här artikeln till hjälp?

Motivera gärna ditt val (ej obligatoriskt). Meddelandet är anonymt och kommer inte att besvaras.

Antal tecken kvar: 200
Senast granskad:  2013-11-26
Rapportera fel:  Maila webbredaktionen