Digitalisering – hot eller möjlighet

2016-01-29

Hur påverkar digitaliseringen konsumenterna i deras vardag? Det var temat för ett seminarium som arrangerades av Konsumentverkets vetenskapliga råd i oktober. Nu finns seminariet summerat i en rapport.

Rapporten består av talarnas egna sammanställningar av sina anföranden. Samtliga handlade om digitaliseringen och hur den påverkar dagens konsumenter. Rapporten innehåller följande avsnitt:

  • Digitalisering och tjänstefiering – hot eller möjligheter, Bo Edvardsson, professor vid Centrum för tjänsteforskning, Karlstads universitet.
  • Vår förändrade syn på marknadsföring och reklam i digitaliseringens tidevarv, Gunilla Jarlbro, professor i medie- och kommunikationsvetenskap, Lunds universitet.
  • Plattformsekonomin ur ett konsumentperspektiv, Jonas Andersson Schwarz, lektor vid institutionen för kultur och lärande, Södertörns högskola.
  • IKEA:s utmaningar med ett multikanalperspektiv på konsumenternas köpresa i ett digitaliserat, urbaniserat samhälle 24 (32) Chris Ahlgren, affärsutvecklare, IKEA Global.

Ladda ner och läs rapporten i sin helhet

Var den här artikeln till hjälp?

Motivera gärna ditt val (ej obligatoriskt). Meddelandet är anonymt och kommer inte att besvaras.

Antal tecken kvar: 200
Rapportera fel:  Mejla webbredaktionen