Kontakta Konsumentverket

Frågor om vår verksamhet

För frågor om Konsumentverket, vad vi jobbar med, lediga tjänster och anmälningar. Växeln är öppen vardagar 09.00–16.00 (lunchstängt 12.00–13.00). Vid vissa tidpunkter under året har växeln begränsade öppettider. De finns nedan.

Telefon: 0771–42 33 00

Kontakta oss via vårt kontaktformulär

Kontakta webbredaktionen för synpunkter om webbplatsen

Begränsade öppettider 2016:

  • 23/3: 09.00–10.15, 13.00–16.00
  • 24/3: 09.00–12.00, 13.00–14.00
  • 6/5: 09.00–11.00
  • 16/5: 09.00-11.00
  • 17/5: 13.00–16.00
  • 27/6-19/8: 09.00–15.00 (lunchstängt 12.00–13.00)  
  • 4/11: 09.00–12.00
  • 23/12: 09.00–15.00

Registraturen

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran.

Telefon: 0771–42 33 00

Registraturens öppettider: 

Vardagar: 09.00–12.00

Begränsade öppettider 2016:

  • 23/3: 09.00–10.15
  • 6/5: 09.00–11.00 
  • 16/5: 09.00-11.00
  • 17/5: 13.00–16.00

Hjälp med konsumentfrågor

Konsumentverket driver den rikstäckande upplysningstjänsten Hallå konsument. Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, avtal, reklamationer och hållbar konsumtion.

Telefon: 0771-52 55 25
Öppettider: vardagar 9.00–17.00

Fler vägar till kontakt hittar du på:
hallakonsument.se

Frågor om gränsöverskridande handel inom EU

Har du frågor kring gränsöverskridande handel inom EU, Norge och Island, kan du höra av dig till Konsument Europa, en fristående enhet inom Konsumentverket, som erbjuder vägledning.

Telefon: 054-19 41 50
Öppettider: måndag 13.00–16.00, tisdag till fredag 09.00–12.00

Fler vägar till kontakt hittar du på:
konsumenteuropa.se

Var den här artikeln till hjälp?

Motivera gärna ditt val (ej obligatoriskt). Meddelandet är anonymt och kommer inte att besvaras.

Antal tecken kvar: 200
Senast granskad:  2016-08-25
Rapportera fel:  Mejla webbredaktionen