Två vinnare i årets uppsatstävling

Nyhet 22 oktober 2018

Två vinnare har utsetts i Konsumentverkets uppsatstävling för studenter vid universitet och högskolor. Varje vinnaruppsats belönas med 25 000 kronor.

Som student vid högskola eller universitet kan du delta i en uppsatstävling som Konsumentverket och myndighetens vetenskapliga råd bjuder in till. Uppsatserna ska handla om konsumtion och vara relevanta för Konsumentverket och konsumentpolitiken.

I årets tävling anmäldes 23 tävlingsbidrag, från 14 olika ämnesdiscipliner, från 18 olika lärosäten i Sverige.

De två vinnarna är:

  • Max Giese, Stockholms universitet, för uppsatsen "Reklam i sociala medier – en kartläggning av influencers handlingssätt och de rättsliga konsekvenser som följer".
  • Johan Bergström, Stockholms universitet, för uppsatsen "Flygresenärers rättigheter vid inställda och försenade flyg"

Här kan du läsa motiveringarna och ladda ner de vinnande uppsatserna i sin helhet

Skriv ut Skriv ut
Prenumerera