Pressinbjudan: Konsumenternas ställning på digitaliserade och datadrivna marknader

Nyhet 14 oktober 2019

Vilken roll spelar vår data i dagens digitala ekonomi? Vilka utmaningar och möjligheter finns med AI, och vilka möjligheter finns att stärka konsumenternas ställning på digitala och datadrivna marknader?

Teknikutvecklingen går snabbt och konsumenter ställs ständigt inför nya tjänster, nya kanaler och nya affärsmodeller.

Seminariet, som anordnas av Konsumentverkets vetenskapliga råd, syftar till att sprida kunskap om och diskutera hur det påverkar konsumenterna och förutsättningarna för säkra konsumenter på nätet.

Medverkar i seminariet gör bland andra civilminister Lena Micko, Sinan Akdag, digital expert från Sveriges konsumenter, Anna Felländer, AI Sustainability Center och Linda Pimmeshofer, Business Development – Retail, Microsoft.

Moderator är Stefan Larsson, rådsledamot i Konsumentverkets Vetenskapliga Råd och docent i teknik och social förändring på LTH.

Arrangör: Konsumentverkets vetenskapliga råd

När och var?

Datum: 17 oktober 2019
Tid: 13.00–16.30
Plats: Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12 N, Stockholm

Kontakt:
Kristine Blom, projektledare Konsumentverket
054-194095
kristine.blom@konsumentverket.se

Anmälan och praktiska frågor:
Annica Sund, kommunikatör Konsumentverket
054-194072
annica.sund@konsumentverket.se

Skriv ut Skriv ut
Prenumerera