Seminarium om konsumenternas ställning på digitaliserade och datadrivna marknader

Nyhet 3 september 2019

Välkommen till Konsumentverkets Vetenskapliga Råds seminarium om
Konsumenternas ställning på digitaliserade och datadrivna marknader.

Seminariet utgår från konsumenternas förutsättningar på alltmer digitaliserade och datadrivna konsumentmarknader. Vilken roll spelar vår data i dagens digitala ekonomi? Vilka utmaningar och möjligheter finns med AI, och vilka möjligheter finns att stärka konsumenternas ställning på digitala och datadrivna marknader?

Vilka medverkar?

Moderator är Stefan Larsson, rådsledamot i Konsumentverkets Vetenskapliga Råd och docent i teknik och social förändring på LTH. 

Medverkar i seminariet gör bland andra civilminister Ardalan Shekarabi, Sinan Akdag som är digital expert från Sveriges konsumenter och Anna Felländer, från AI Sustainability Center.

När och var?

Datum: 17 oktober 2019
Tid: 12.00–16.30
Plats: Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12 N (T-bana Odenplan), Stockholm

Program och anmälan

Hela programmet för seminariet om konsumenternas ställning på digitala och datadrivna marknader

Anmäl dig till seminariet om konsumenternas ställning på digitala och datadrivna marknader

Skriv ut Skriv ut
Prenumerera