Vinnarna i årets uppsatstävling

Nyhet 25 november 2019

Två vinnare har utsetts i Konsumentverkets uppsatstävling för studenter vid universitet och högskolor. Vinnaruppsatsen belönas med 25 000 kronor.

Som student vid högskola eller universitet kan du delta i en uppsatstävling som Konsumentverket och myndighetens vetenskapliga råd bjuder in till. Uppsatserna ska handla om konsumtion och vara relevanta för Konsumentverket och konsumentpolitiken.

I årets tävling anmäldes tolv tävlingsbidrag, från sex olika ämnesdiscipliner, från åtta olika lärosäten i Sverige.

Den vinnande uppsatsen "Varningstexter i spelreklam – En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon” är skriven av Josefin Fellbom och Maja Förberg, Handelshögskolan i Stockholm. 

Här kan du läsa motiveringen och ladda ner den vinnande uppsatsen i sin helhet

Skriv ut Skriv ut
Prenumerera