Inbjudan till webbinarium: Konsumenter och företag på digitala marknader – ett ojämlikt förhållande?

Nyhet: 23 september 2020
Hur påverkar utvecklingen av digitala marknader och datadriven marknadsföring maktförhållandet mellan konsumenter och företag? Det är temat för Konsumentverkets vetenskapliga råds webbinarium i år, i samarbete med det nederländska universitetet i Maastricht.

Kvinna i affär

Svenska och internationella konsumentmyndigheter, forskare, beslutsfattare och Svenskt Näringsliv belyser hur digitala marknader och datadriven marknadsföring utmanar konsumenternas beteende. Under webbinariet diskuteras hur ett mer jämlikt förhållande mellan konsumenter och företag kan uppnås.

Webbinariet sänds den 15 oktober, från 13:00-17:00 och kommer att hållas på engelska. Sista anmälningsdag är måndagen den 12 oktober. 

Vi vill uppmärksamma dig på att den här nyheten publicerades för mer än ett år sedan. Det kan alltså finnas mer aktuell information som har publicerats efter den här nyheten.