Ändring av kanalutbud

Om en kanal utgår, eller ersätts med en annan, i det kanalpaket som du som operatör erbjuder dina kunder måste du meddela kunderna innan förändringen sker.

Är du konsument?

Den här sidan är riktad till företagare. Du hittar information till konsumenter på Konsumentverkets webbplats hallåkonsument.se: Bredband och tv-avtal

En förändring kan till exempel innebära att du erbjuder kunderna en annan kanal istället. Du kan behöva ge kunderna ett prisavdrag, beroende på hur stor förändringen är.

Om det är en betydande ändring kan dina kunder även ha rätt att häva sitt avtal med ditt företag, allt beroende på hur avtalet ser ut och omständigheterna i övrigt.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill alltid bli bättre!

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter. Var något extra bra eller borde vi förbättra något?

OBS! Skicka inte några personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 17 april 2023