Kontakta Konsumentverket

Person med headset som pratar i telefon i Konsumentverkets växel.

För frågor om Konsumentverket, vad vi jobbar med, lediga tjänster och anmälningar.

Hjälp med en konsumentfråga 

Om du behöver konsumentvägledning kan du kontakta Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument, konsumentvägledaren i din kommun eller någon de de fyra konsumentbyråer som hjälper konsumenter.

Kontakta Hallå konsument för vägledning

Sök efter din kommunala konsumentvägledning

Här kan du läsa mer om hur du kan få hjälp med din konsumentfråga

Konsumentverkets växel

Telefon: 0771–42 33 00

Vår telefonväxel är öppen vardagar 09.00–15.00. Lunchstängt 12.00–13.00. Vid vissa tidpunkter under året har växeln begränsade öppettider. De finns nedan.

Växelns begränsade öppettider 2018

  • 2 november 09.00-12.00

Adressuppgifter

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Postadress: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Besöksadress: Tage Erlandergatan 8A

Organisationsnummer: 202100-2064

Kontakta registraturen

Telefon: 0771–42 33 00

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran. Våra öppettider är vardagar 09.00–12.00.

Ska du besöka Konsumentverket?

Så hittar du till oss

Senast granskad 20 juni 2018

Inte för dig?

I vår upplysningstjänst Hallå konsument hittar du information, guider och kontaktvägar.

hallåkonsument.se