Konsumentvägledning

Lättläst Du har kommit till en lättläst sida.
Har du frågor om dina rättigheter före eller efter ett köp? Konsumentvägledaren i din kommun kan hjälpa dig.

Många kommuner i Sverige
har en konsumentvägledare som
kan hjälpa dig och svara på dina frågor.
Konsumentvägledarna får sin utbildning 
av oss på Konsumentverket.

Sök telefonnummer och e-postadress till konsumentvägledning i din kommun på hallåkonsument.se

Fick du svar på din fråga?

Vi vill alltid bli bättre!

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter. Var något extra bra eller borde vi förbättra något?

OBS! Skicka inte några personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 25 september 2023