Ansök om bidrag
Konsumentverket fattar beslut om bidrag i början av januari. Bidraget betalas ut i nära anslutning till beslutet. Om beslutet avser bidrag för två år betalas bidraget för det andra året ut först i januari det året.
Ansök via e-tjänst
För att ansöka om bidrag via e-tjänsten behöver du e-legitimation, till exempel ett mobilt BankID. Du kan spara en påbörjad ansökan och fortsätta att fylla i den vid en annan tidpunkt inom ansökningstiden. När ansökan kommit in skickar vi en bekräftelse till organisationens kontaktperson.
Ansök via e-post eller post
Det går också att ansöka via e-post eller vanlig post. Kontakta Konsumentverket för mer information om hur det går till.
Uppgifter som behövs vid ansökan om bidrag
Du kan förbereda dig inför ansökan genom att ta fram de uppgifter och dokument som behövs.
- Uppgifter och dokument som behövs vid ansökan om organisationsbidrag
- Uppgifter och dokument som behövs vid ansökan om verksamhetsbidrag
Personuppgifter
Genom att fylla i och skicka in din ansökan till Konsumentverket ger du ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Uppgifterna kommer att användas för att administrera din ansökan och för att verifiera firmatecknarens behörighet. Du har rätt att en gång per år ta del av de uppgifter som finns i vårt register.