Kontakta Konsumentverket

Kontakta Konsumentverket när du har frågor om vår verksamhet, lediga tjänster eller anmälningar.

Ringa till Konsumentverket

Telefon: 0771–42 33 00

Vår telefonväxel är vanligen öppen vardagar 09.00–16.00. Lunchstängt 12.00–13.00.

Skicka e-post till Konsumentverket

E-post:  konsumentverket@konsumentverket.se

Göra en anmälan till Konsumentverket

Gör en anmälan genom att använda formuläret för webbanmälan.  

Skicka brev till Konsumentverket

Postadress: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Besöksadress: Tage Erlandergatan 8A

Organisationsnummer: 202100-2064

Kontakta registraturen

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran. Våra öppettider är vardagar 09.00–12.00.

Telefon: 0771–42 33 00

E-post:  konsumentverket@konsumentverket.se

Besöka Konsumentverket

Så hittar du till oss

Leveransadresser

Adress för leverans av paket

Tage Erlandergatan 8C
652 20 Karlstad

Adress för leverans av pall

Tage Erlandergatan 8A
652 20 Karlstad


Information till konsumenter finns på Hallå konsument

Om Hallå konsument

Hallå konsument är en upplysningstjänst för konsumenter. Där får du som privatperson svar på frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer och att handla hållbart.

Till Hallå konsuments webbplats 

Senast granskad 17 januari 2018