Att anmäla till Konsumentverket

Konsumentverket granskar varor, tjänster och företag. Om du som konsument upptäcker att ett företag har gjort fel eller ser en risk med en vara eller tjänst kan du tipsa oss genom att göra en anmälan. Det är kostnadsfritt. Du får inte någon personlig återkoppling efter din anmälan. Du kan vända dig till Konsumentverkets vägledning för att få hjälp med konsumentfrågor.

Till webbanmälan 

Vägledning i ditt ärende

Vill du ha hjälp och vägledning för att lösa ditt problem ska du vända dig till Konsumentverkets vägledning på vår webbplats hallåkonsument.se.

Konsumentverkets vägledning på hallåkonsument.se

I många kommuner finns konsumentvägledning där du också kan få hjälp. 

Kontaktuppgifter till kommunal konsumentvägledning på hallåkonsument.se

Har du nytta av innehållet på den här sidan?

Hjälp oss förbättra webbsidan.

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter.

OBS! Skriv inte namn, mejladress, mobilnummer eller andra personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 5 augusti 2024