Seger för KO i Eniro-målet

Nyhet 29 januari 2016

När man ringer eller sms:ar Eniros nummerupplysningstjänst 118 118 ska man på förhand få veta vad tjänsten kostar. Det har Marknadsdomstolen beslutat.

Det krävdes ett domstolsbeslut för att Eniro ska berätta för sina kunder vad det kostar att använda nummerupplysningstjänsten 118 118. Ringer man eller sms:ar till 118 118 ska de kunder som vill få besked om vad upplysningen kostar – innan man beställer den.

På så sätt får konsumenten en chans att ta ställning till om tjänsten är värd pengarna.

Senast den 30 juni i år så måste Eniro ha anpassat nummerupplysningstjänsten efter domstolens krav. Annars riskerar bolaget ett vite på en miljon kronor.

Sammanfattning av domen i Eniro-målet 

Vi vill uppmärksamma dig på att den här nyheten publicerades för mer än ett år sedan. Det kan alltså finnas mer aktuell information som har publicerats efter den här nyheten.

Skriv ut Skriv ut
Prenumerera