Privatekonomi och försäkring
Får försäkringsbolaget neka mig ersättning?
Svar från Konsumentverket
Hej Vera,
När det gäller försäkringar så är det avtalsvillkoren som styr vad som ingår och inte. Vi rekommenderar att du kontaktar vår samarbetspartner Konsumenternas Försäkringsbyrå. De ger oberoende vägledning i frågor som rör försäkringar och pensioner. Vägledningen är kostnadsfri. Du når dem på telefonnummer 0200-22 58 00, vardagar mellan 9.00 och 12.00.
Till Konsumenternas Försäkringsbyrås webbplats
Vänligen
Emma J
Vägledare, Konsumentverket
Sök bland frågor och svar
Har du en fråga om något annat?
AI-assistenten är tillgänglig dygnet runt!
Chatta med vår AI-assistent
Kontakta våra konsumentvägledare om du inte hittat svaret på just din fråga.
Kontakta konsumentvägledare
Fråga
Jag har fått en vattenläcka i mitt badrum och när jag anmäler detta på min hemförsäkring så säger försäkringsbolaget att jag inte får någon ersättning från dem. Kan det verkligen stämma?
Vera