Bostad och hantverkare
Flyttfirman dök inte upp. Vad har jag rätt till?
Svar från Konsumentverket
Hej,
Skriv ett mejl till flyttfirman där du meddelar att du anser att avtalet är hävt eftersom de inte dök upp.
Har du redan betalat för tjänsten får du ställa krav på att flyttfirman återbetalar dig.
Du kan utöver det argumentera för att de ska ersätta för den mellanskillnad du drabbades av när du var tvungen att anlita annan flyttfirman.
Mer information om dina rättigheter
Vänligen
Cecilia
Vägledare, Konsumentverket
Sök bland frågor och svar
Har du en fråga om något annat?
AI-assistenten är tillgänglig dygnet runt!
Chatta med vår AI-assistent
Kontakta våra konsumentvägledare om du inte hittat svaret på just din fråga.
Kontakta konsumentvägledare
Fråga
Jag har anlitat en flyttfirma. Fick en skriftlig bekräftelse på dag och tid. På flyttdagen dök inte firman upp. Jag försökte kontakta dem men fick inget svar. Fick istället akut anlita ett annat företag för att genomföra flytten. Vilka krav kan jag ställa på flyttfirman?
Vanlig fråga till Konsumentverkets vägledning