Övriga områden
Kan vi ångra bokning av bröllopsfotograf?
Svar från Konsumentverket
Hej,
Ni bör ha ångerrätt om ni gjort köpet uteslutande på distans och via ett organiserat system. Ett köp via en webbshop är ett exempel på detta. Då ska ni ha ångerrätt i 14 dagar från det att ni ingått tjänsten.
Förlängd ångerrätt
Ångerfristen kan ibland förlängas. Har företaget inte gett er tillräcklig med information om ångerrätten börjar tiden inte räknas förens du fått rätt information. Tiden kan förlängas i upp till ett år.
Möjlighet till avbeställning
Har ni inte ångerrätt har ni rätt att avbeställa tjänsten så länge den inte slutförts.
Vänligen
Erika
Vägledare, Konsumentverket
Sök bland frågor och svar
Har du en fråga om något annat?
AI-assistenten är tillgänglig dygnet runt!
Chatta med vår AI-assistent
Kontakta våra konsumentvägledare om du inte hittat svaret på just din fråga.
Kontakta konsumentvägledare
Fråga
Vi har bokat en fotograf till vårt bröllop men nu måste vi tyvärr flytta fram bröllopet på grund av sjukdom.
Kan vi ångra bokningen av fotograf?
Exempel på fråga till vägledningen