Konsumentvägledning Heby

För dig som bor i Heby kommun.

Konsumentvägledingen i Heby kommun nås via medborgarservice. Rådgivningen vänder sig till boende i Heby kommun. I första hand hjälper vi med information och stöd efter köp. Rådgivning och hjälp anpassas efter den rådsökandes egen förmåga.

Sommarstängt för nya ärenden detta gäller under perioden 250623-250824 Hänvisning sker till Konsumentverket.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

0224-36000

Telefontider: Sommarstängt mellan 250623-250824 gäller samtliga nya ärenden.

E-postadress:

bus@heby.se

Postadress:

Tingsgatan 11
74488 Heby

Besöksadress:

Tingsgatan 11
74488 Heby

Besökstider: Bokade tider

Besök webbplatsen

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.