Konsumentvägledning, Medborgarkontoret Skärholmen, Stockholms stad
För dig som bor i Skärholmens stadsdelsförvaltning.
Konsumentvägledningen i Skärholmen, Stockholms stad, erbjuder kostnadsfri och opartisk rådgivning till konsumenter bosatta i stadsdelen. Vi stärker konsumenternas ställning genom att informera om rättigheter och skyldigheter vid köp, hjälper till med reklamationer och avtalstvister, samt stödjer vid anmälningar till ARN. Vi jobbar också förebyggande genom att erbjuda föreläsningar och hjälp-till-själv-verktyg.
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Kan medla mellan konsument och företagare
- Hjälper till i samband med privatköp
- Kan hjälpa till att kontakta företag
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
Telefon:
08-50824050E-postadress:
medborgarkontoret.skarholmen@stockholm.sePostadress:
Box 503
12748 SKÄRHOLMEN
Besöksadress:
Måsholmstorg 20
12748 SKÄRHOLMEN
Besökstider: Öppettider tom 30 april: måndag, onsdag, torsdag 08-16.30 tisdag 08-19.00 fredag 08-16.00 Öppettider 1 maj till 22 augusti: måndag till torsdag 08-16.00 fredag 08-15.00 Öppettider 25 augusti till 29 augusti: måndag, onsdag och torsdag: 08-16.00
Besök webbplatsenBor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.