Konsumentvägledning, Stockholm - Hägersten-Älvsjö

För dig som bor i Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.

Konsumentvägledningen i Hägersten-Älvsjö stadsdel erbjuder kostnadsfri och opartisk rådgivning till konsumenter som bor i stadsdelen. Här kan du få fördjupad hjälp i konsumentärenden som rör köp av varor och tjänster, reklamationer, avtalsfrågor eller när du vill ha råd inför köp. Vi stödjer även vid anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och vägleder dig så att du själv kan gå vidare i ditt ärende. Vi arbetar också förebyggande genom att sprida information och samverka med aktörer i stadsdelen.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Kan medla mellan konsument och företagare
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Kan hjälpa till att kontakta företag
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

08 508 211 61

Telefontider: Onsdagar och fredagar klockan 9-10 samt 15-16.

Postadress:

Endast tidsbokade besök, mer information vid bokning.
12534 Älvsjö

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.