Så kan KO hjälpa dig

Detta är en sida med lättläst innehåll.

Konsumentombudsmannen, KO,
hjälper ibland konsumenter
om KO tycker
att en anmälan är extra viktig
eller intressant.
Då kan KO ta ditt ärende till domstol.

KO tar bara frågor
som KO tror kommer att vara viktiga för lagen.
Om KO tar ditt ärende till domstol
betalar staten vad rättegången kostar.

Du kan söka om att KO ska vara ditt ombud
i en rättegång.

Du söker till
Konsumentombudsmannen, KO
Box 48
651 02 Karlstad

Viktigt att veta

Konsumentverket är en statlig myndighet.
Det betyder att all post som vi får
är allmänna handlingar.
Alla får läsa en allmän handling.

Granskad: 28 augusti 2025

Har du nytta av innehållet på den här sidan?