Elin, kommunikatör

Elin står vid skrivbord

Vad arbetar du med?

– Jag jobbar som kommunikatör på kommunikationsenheten som stöder hela Konsumentverket med olika typer av kommunikativa insatser. Främst jobbar jag inom olika kommunikationsprojekt.

Hur kan en dag på Konsumentverket se ut för dig?

– Mina dagar ser väldigt olika ut, vilket jag älskar. Som projektkommunikatör leder jag en del kommunikationsprojekt. Jag håller även i eller medverkar i mycket kreativt arbete, där jag tillsammans med mina kollegor eller externa byråer arbetar fram innehåll till våra olika målgrupper i våra kanaler. Det kan till exempel vara en kampanj i sociala medier som riktar sig till äldre konsumenter kring e-handel av livsmedel, eller ta fram en hemsida för hållbar konsumtion av textilier.

Vad är roligast med ditt jobb?

– Det roligaste med mitt jobb är att känna att det jag gör betyder något. Att hitta kreativa lösningar för viktiga budskap är inte alltid så enkelt, men sååå roligt!

Vad är viktigt för att göra ett bra jobb i din roll?

– Vi är här för Sveriges invånare och som myndighet finansieras vi av skattemedel. Jag tycker därför det är viktigt att vi alltid tänker en gång extra och är noggranna i våra bedömningar kring vad vi ska använda våra resurser till. För att göra det på bra sätt, är det viktigt att känna stöd från ledningen och trygghet från sina kollegor. Tillsammans gör vi det vi kan för Sveriges konsumenter.

Varför valde du Konsumentverket?

– Jag valde att söka mig till Konsumentverket av flera olika anledningar. Främst tycker jag myndigheten ansvarar för och hanterar viktiga frågor, frågor som alltid berört mig personligen. Sedan såg jag fram emot att jobba på en arbetsplats där kommunikationen är en så central del av verksamheten. Det är även ett stort plus att få tillhöra ett gäng med duktiga kollegor som kan hjälpa mig att både utvecklas och växa i min kommunikatörsroll.

Vad är bra med att arbeta på Konsumentverket?

– Förutom att jag har riktigt trevliga kollegor är även Konsumentverket en arbetsplats som ständigt strävar efter konsumentens bästa. Vägval som görs inom myndigheten är kopplade till våra mål. Det gör Konsumentverket till en arbetsplats som känns modern, utmanande och väldigt inspirerande.

 

Fick du svar på din fråga?

Vi vill alltid bli bättre!

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter. Var något extra bra eller borde vi förbättra något?

OBS! Skicka inte några personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 6 oktober 2021