Kontakta Konsumentverket

Kontakta Konsumentverket när du har frågor om vår verksamhet, lediga tjänster eller anmälningar.

Ringa till Konsumentverkets växel

Telefon: 0771–42 33 00

Vår telefonväxel är öppen vardagar kl. 9.00–16.00. 
Lunchstängt kl. 12.00–13.00.

(Konsumentverkets vägledning till konsumenter har andra öppettider)

Avvikande öppettider vid helger 2023

Konsumentverket håller stängt följande dagar:

2023-04-07 Långfredag 

2023-04-10 Annandag Påsk 

2023-05-01 Första Maj 

2023-05-18 Kristi Himmelfärdsdag 

2023-06-06 Sveriges Nationaldag 

2023-06-23 Midsommarafton 

2023-12-25 Juldagen 

2023-12-26 Annandag jul 

Vägledning till konsumenter 

Konsumentverket samordnar en rikstäckande upplysningstjänst där konsumenter kan få vägledning. Här kan du få svar på dina frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med. Vägledningen är ett samarbete mellan flera myndigheter och konsumentbyråer. Den är även vägen in till ECC Sverige som kan hjälpa dig med gränsöverskridande rådgivning om du köpt en vara eller tjänst från ett land inom EU samt Norge, Island och Storbritannien.

På vår webbplats hallåkonsument.se kan du få vägledning och även söka upp kontaktuppgifter till konsumentvägledning och budget- och skuldrådgivning i din kommun. Du kan kontakta Konsumentverkets vägledning via mejl, chatt, frågeforum eller telefon. Se kontaktuppgifter på hallåkonsument.se.

Tänk på att Konsumentverkets vägledning har andra öppettider än Konsumentverkets växel.

Till Konsumentverkets webbplats hallåkonsument.se

Göra en anmälan till Konsumentverket

Vi tar emot anmälningar via webbformulär eller via vanlig post. Formuläret och annan viktig information om att göra en anmälan hittar du på sidan Anmäl till Konsumentverket.

Information och anmälningsformulär på sidan Anmäl till Konsumentverket

Skicka e-post till Konsumentverket

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Skicka brev till Konsumentverket

Postadress: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Besöksadress: Tage Erlandergatan 8A

Organisationsnummer: 202100-2064

Kontakta registraturen

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran.

Våra öppettider är vanligen vardagar kl. 9.00–12.00.

Vid helgdagar kan öppettiderna variera. Se avvikande öppettider ovan. 

Telefon växel: 0771–42 33 00

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Besöka Konsumentverket 

Konsumentverket kan du besöka om du har frågor om vår verksamhet, lediga tjänster eller inkomna anmälningar eller om du har ett föranmält besök till någon av våra medarbetare. Konsumentverket är öppet kl. 8.30–16.00 med lunchstängt kl. 12.00–13.00. Du når oss via porttelefonen vid ingång 8A. Vid helgdagar kan öppettiderna variera. Se avvikande öppettider ovan. 

Så hittar du till oss

Leveransadresser

Adress för leverans av paket

Tage Erlandergatan 8F
652 20 Karlstad

Adress för leverans av pall

Tage Erlandergatan 8A
652 20 Karlstad

Fick du svar på din fråga?

Vi vill alltid bli bättre!

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter. Var något extra bra eller borde vi förbättra något?

OBS! Skicka inte några personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 31 oktober 2022