Kontakta Konsumentverket

Kontakta Konsumentverket när du har frågor om vår verksamhet, lediga tjänster eller anmälningar.

Ringa till Konsumentverkets växel

Telefon: 0771–42 33 00

Vår telefonväxel är öppen vardagar kl. 9.00–16.00. Lunchstängt kl. 12.00–13.00.
(Upplysningstjänsten Hallå konsument har andra öppettider.)

Avvikande öppettider vid helger 2023

Konsumentverket håller stängt följande dagar:

2023-04-07 Långfredag 

2023-04-10 Annandag Påsk 

2023-05-01 Första Maj 

2023-05-18 Kristi Himmelfärdsdag 

2023-06-06 Sveriges Nationaldag 

2023-06-23 Midsommarafton 

2023-12-25 Juldagen 

2023-12-26 Annandag jul 

Vägledning till konsumenter finns på Hallå konsument

Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Här kan du få svar på dina frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med. Hallå konsument är ett samarbete mellan flera myndigheter och konsumentbyråer. Hallå konsument är även vägen in till ECC Sverige som kan hjälpa dig med gränsöverskridande rådgivning om du köpt en vara eller tjänst från ett land inom EU samt Norge, Island och Storbritannien.

På Hallå konsuments webbplats kan du få vägledning och även söka upp kontaktuppgifter till konsumentvägledning och budget- och skuldrådgivning i din kommun. Du kan kontakta Hallå konsument via mejl, chatt, frågeforum eller telefon. Se kontaktuppgifter på Hallåkonsument.se.

Tänk på att Hallå konsument har andra öppettider än Konsumentverkets växel.

Till Hallå konsuments webbplats

Göra en anmälan till Konsumentverket

Vi tar emot anmälningar via webbformulär eller via vanlig post. Formuläret och annan viktig information om att göra en anmälan hittar du på sidan Anmäl till Konsumentverket.

Information och anmälningsformulär på sidan Anmäl till Konsumentverket

Skicka e-post till Konsumentverket

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Skicka brev till Konsumentverket

Postadress: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Besöksadress: Tage Erlandergatan 8A

Organisationsnummer: 202100-2064

Kontakta registraturen

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran.

Våra öppettider är vanligen vardagar kl. 9.00–12.00.

Vid helgdagar kan öppettiderna variera. Se avvikande öppettider ovan. 

Telefon växel: 0771–42 33 00

E-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Besöka Konsumentverket 

Konsumentverket kan du besöka om du har frågor om vår verksamhet, lediga tjänster eller inkomna anmälningar eller om du har ett föranmält besök till någon av våra medarbetare. Konsumentverket är öppet kl. 8.30–16.00 med lunchstängt kl. 12.00–13.00. Du når oss via porttelefonen vid ingång 8A. Vid helgdagar kan öppettiderna variera. Se avvikande öppettider ovan. 

Så hittar du till oss

Leveransadresser

Adress för leverans av paket

Tage Erlandergatan 8F
652 20 Karlstad

Adress för leverans av pall

Tage Erlandergatan 8A
652 20 Karlstad

Senast granskad 31 oktober 2022