Få hjälp med ekonomi och skulder

Detta är en sida med lättläst innehåll.

På kommunen jobbar en person
som kan hjälpa dig med ekonomin.
Personen kan berätta för dig
vad du ska göra
om du har problem med skulder.

Du kan få hjälp med att

  • få koll på din ekonomi

  • göra en budget

  • hantera skulder.

Rådgivningen kostar inget för dig.

Alla kommuner måste ha rådgivning
kring budget och skulder.
Det står i lagen.

Vill du ha hjälp?

Kontakta din kommun.

Vi har också en lista på alla kommuner.
Välj din kommun
så hittar du uppgifter till rätt person.

Lista över budget- och skuldrådgivning utifrån kommun

Medan du väntar på hjälp

Ibland behöver du vänta
innan du kan få hjälp av kommunen.

Kan du inte betala alla räkningar?

Då ska du välja att betala

  • hyra

  • el

  • mat.

Granskad: 6 februari 2025